close
Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!
Zjistit více
Zisti kto si a rob to úmyselne.

Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!

Mžik

10. září 2008 v 22:22 | afinabul |  Ponerológia
krátené
Jak to tedy je? Klíčem k jakémukoli dobrému rozhodnutí je mít dostatečné informace. Jak se ale v Mžiku dočteme, není podstatné jejich množství, ale kvalita. Někdy se nakouknutím do něčího pokoje, knihovny či šatníku můžeme dozvědět o jeho charakteru, vlastnostech nebo zájmech mnohem více, než bychom zjistili třeba pravidelnými společnými obědy. Jeho osobní věci nám poskytnou poměrně spolehlivý obraz toho, jaký ten člověk je (např. uklizený pokoj svědčí o pořádkumilovnosti, jasné barvy o optimismu atd.), o co se zajímá (jaké knihy v jeho knihovně převládají?) atd. Naopak pokud se s tímto člověkem setkáme osobně, do našeho úsudku o něm se promítá i spousta nepodstatností, například jeho vzhled, první dojem, který v nás zanechá, nebo to, jak se na nás snaží působit.
Ať chceme nebo ne, na naše vnímání a rozhodování mají velký vliv stereotypy, zvykové reakce a hodnocení. Ty je potřeba si uvědomit a z rozhodovacího procesu vyloučit - matou náš základní úsudek-instinkt a naše rozhodnutí mohou nakonec ovlivnit špatným směrem. Je třeba rozlišit bleskové soudy založené na intuitivním rozpoznání a zhodnocení klíčových informací od zkratkových soudů podle vzhledu nebo stereotypu: v chlápkovi ve středním věku, s dlouhými vlasy, v kraťasech, s bříškem a pivem v ruce na první pohled nepoznáme univerzitního profesora. To není tak fatální omyl - horší je, když prodavač projeví potenciálnímu zákazníkovi nezájem a neochotu, protože jej podle vzhledu nebo třeba věku zařadí mezi neperspektivní klienty, nebo když vyšroubuje cenu svého zboží do nebeských výšin, protože klienta považuje za boháče. Zákazníci jsou na nepoctivé nebo neochotné jednání citliví, a když na ně někde narazí, může si být obchodník jist, že k němu už nevkročí ani klient, ani nikdo z jeho přátel.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.