Zisti kto si a rob to úmyselne.

Americký AWACS naváděl turecké stíhačky na Su-24

29. listopadu 2015 v 13:55 | afinabul |  Ponerológia
Útoku Turecka na bombardér VKS RF se zúčastnily USA a Saúdská Arábie. Rozhovor s vojenským expertem, stálým autorem časopisu "Arsenál vlasti" a specialistou v oblasti působení vojensko-kosmických sil Alexejem Leonkovem vedl odborník Komise MSD pro bezpečnost Dmitrij Jefimov.

Alexeji Petroviči, Vladimír Vladimirovič Putin nazval nevyprovokovaný útok turecké stíhačky na ruské letadlo vracející se na základnu po útoku na pozice IS "úderem do zad". Souhlasíte s tímto hodnocením?
Jak by bylo možné nesouhlasit s prezidentem? Jen se mi zdá, že on kromě běžně používaného významu této fráze měl na mysli ještě další význam. Analýza totiž ukazuje, že napadení Su-24M2 ruských VKS bylo předem naplánované Tureckem a jeho vojenskými partnery. V tom případě už ale mluvíme o operaci "Úder do zad".
Opravdu, na naše letadlo číhali v záloze turečtí stíhači, na zemi se rozmístila diverzně-výzvědná skupina zamaskovaná jako místní Turkmeni, včas byly na místo dovezeny filmové štáby CNN a FOX…
To je jen technické zabezpečení finále. Samotná operace začala daleko dřív. Po celý průběh působení ruských vzdušných sil v Sýrii rozvědka NATO neseděla se založenýma rukama. Probíhalo nepřetržité monitorování veškeré jejich činnosti prostředky kosmické, vzdušné i pozemní rozvědky. Na samotném napadení se podílelo několik komplexů rozvědky a zaměřovačů - minimálně 3 a také dva F-16 s nejnovějšími raketami AIM-9X.
Jak to všechno probíhalo?
Letadlo VVS USA Boeing E-3 Sentry AWACS vzlétl 24. listopadu z letecké základny Preveza v Řecku. Druhý E-3A VVS Saúdské Arábie vzlétl z letecké základny v Rijádu. Obě letadla plnila společný úkol - zjistit přesnou polohu letadel VKS Ruska. Oni také vybrali "oběť". Americký E-3A měl zjistit režim radarového řízení zbraní Su-24M2, prověřit, zda se nachází ve stavu vyhledávání nebo už vyplnil úkol. Je známo, že AWACS může řídit akce letadel v boji a předávat palubní elektronice letadel a jejich navigačnímu systému data pro vedení boje.
To znamená, že měl zjistit, nakolik je letadlo chráněno?
Vypadá to, že ano. Jak víte, Su-24M2 se vracelo z operace a jeho palubní navigační systém pracoval v režimu "navigace" v souladu s GLONAS, vracel se na základnu a nechystal se k nějaké akci. E-3 po celou dobu předával podrobné informace o Su-24M2 dvojici hlídkujících tureckých F-16CJ. Tato letadla se vyrábí speciálně pro Turecko. Jeho zvláštností je přítomnost počítače řídícího nový radar AN/APG-68 a plnícího roli druhého pilota-navigátora.
Ale takové informace nestačí na zaměření vysokorychlostního cíle. Použilo se ještě něco jiného?
Samozřejmě, přesnost zaměření stíhaček F-16CJ je doplňkově zajištěna pozemním komplexem protivzdušné obrany Patriot USA rozmístěným v Turecku a ještě přesněji jejich multifunkčními radary AN/MPQ-53. Komplex Patriot může pracovat s E-3 i s družicemi radioelektronické rozvědky MENTOR a není vyloučeno, že ve skupině satelitů je ještě KA "Geosat". Přitom E-3 dávaly údaje, kde se naše letadlo ve vzduchu nachází, zjišťovaly jeho ešalon, rychlost, stav řízení výzbroje. Radar protivzdušné obrany Patriot pak spolu se satelity radioelektronické rozvědky MENTOR zaměřily telemetrii pohybu Su-24M2 ve vztahu k povrchu - to znamená, že vydaly přesně prognózovan&yacut e; prostor objevení se našeho letadla vzhledem k hornatému terénu.
Zdá se, že turecké stíhačky absolutně přesně znaly, kde mají na naše letadlo čekat.
Jistě. Dvojice F-16CJ šly do prostoru v rozestupu 4 - 6 kilometrů a prakticky zblízka (!) vypustily raketu "vzduch - vzduch" AIM-9X Sidewinder do zadní části ruského bombardéru.
Měli naši piloti šanci zachránit letadlo?
Ne. Šance posádky SU-24M2 uniknout zásahu byly rovné nule. Proti raketě AIM-9X s novou matriční infračervenou hlavicí samonavádění nemá Su-24M2 obranu.
A pokud by bylo doprovázeno stíhačkou?
Nyní už budou. Samozřejmě, tragédii by mohla zabránit dvojice Su-30CM majících ve výzbroji "Chibiny-U". Ale nikdo nečekal úder do zad od spojence, tím spíš informovaného o detailech operací našim partnerům.
Máte na mysli "americké partnery", ty samé, kterým patří Patrioty a AWACSy a také satelity patrně se účastnící v operaci?
Ano, s vysokým stupněm pravděpodobnosti. Turci nemají možnosti pro takovou pečlivou a velmi precizní práci. A nezapomeňte na druhý E-3 patřící letectvu Saúdské Arábie. Celý scénář proběhl velice rychle, šlo doslova o sekundy.
Opravdu všechno proběhlo tak hladce?
Turci se dopustili chyby, kvůli které se provokace zcela nepodařila. F-16CJ vyrazil na akci se zpožděním 2 minuty, když Su-24M2 už minul úsek sporné 68 kilometrů dlouhé oblasti na severu Sýrie (na její proletění potřeboval maximálně 1,5 minuty). Příkaz k útoku však F-16CJ nezrušily, proto vypuštění raket bylo provedeno později, než jak bylo výpočty stanoveno. Potvrzují to i záběry pádu Su-24M2, které se plánovaly jak z území Turecka, tak i ze Sýrie, nicméně "syrské" záběry jsou daleko podrobnější. Zdá se, že právě to zachránilo našeho navigátora. Mohl se tak ukrýt ve křoví a čekat tam na pátrací oddíl.
http://www.nwoo.org/2015/11/28/americky-awacs-navadel-turecke-stihacky-na-su-24/

Nakolik se dá věřit článku na Novinkách Jedno sestřelené Su-24, dvě vysvětlení. Co tvrdí Ankara a čím kontruje Moskva, tak veškeré pokusy Turecka obhájit sestřelení ruského SU-24 naopak podporují plnou zodpovědnost Turecka a jeho (zločinný?) úmysl.
Ankara trvá na tom, že suchoj hranici překročil a sedmnáct vteřin operoval v tureckém vzdušném prostoru.
Za 17 vteřin se toho sice dá stihnout hodně, ale zvednout ze země pohotovostní stíhačky a navést je na cíl určitě ne. Co to znamená? Že ty turecké stíhačky tam musely na ruské bombardéry čekat, musely čekat na ruskou chybu, která jim dá záminku, a pak rychle, ale opravdu rychle zasáhnout, než záminka pomine. Jednali tedy úmyslně a plánovitě.
Snímek zveřejněný tureckou armádou ukazuje údajnou trasu dvou ruských Su-24, jak přetínají nejjižnější - asi tři kilometry široký - výběžek tureckého území. Jedno z letadel pak bylo sestřeleno v okamžiku, kdy turecký vzdušný prostor opouštělo, druhý stroj nechaly turecké F-16 odletět.
Opouštělo, neboli Turci stříleli Rusům do zad. Vzhledem k časovému i prostorovému rozměru se zdá nepravděpodobné, že by mohlo dojít ke vzdušnému souboji, ve kterém se jedno letadlo dostane za druhé a pálí, narušení tureckého vzdušného prostoru tudíž nepokračovalo, ale vše naopak směřovalo nápravě a splnění tureckých požadavků.
Turecká armáda dále k incidentu uvedla, že ruský stroj sestřelila nad provincií Hatay v úterý v 9:24 místního času, tedy 10:24 SEČ poté, co ho desetkrát varovala.
Jak ho mohla stihnout během sedmnácti vteřin desetkrát varovat? Jak mohl ruský pilot během sedmnácti vteřin zareagovat a jak jinak mohl zareagovat, než pokusem o opuštění tureckého vzdušného prostoru, který mu ovšem turecké stíhačky neumožnily?
"Nikdo by neměl pochybovat o tom, že jsme udělali vše, co bylo v našich silách, abychom tomuto incidentu zabránili. Každý by ale měl respektovat právo Turecka na obranu hranic," řekl turecký premiér Ahmet Davutoglu.
Nevím, jak ostatní, ale já ve světle výše řečeného nepochybuji o tom, že Turecko udělalo vše pro to, aby k incidentu došlo. Rusové samozřejmě udělali chybu, že si neohlídali, kudy přesně letí, ale narušení tureckého vzdušného prostoru nedosáhlo takové intenzity, aby ospravedlňovala tak radikální reakci, přičemž lze s úspěchem pochybovat o tom, že se jednalo o reakci, protože na prostoru tří kilometrů a sedmnácti vteřin nemohlo Turecko reagovat, mohlo jednat jedině proaktivně. A museli jednat rychle a přesně, aby stihli ten chvilkový casus belli využít.
Zůstává otázkou, proč?
Převzato z blogu Tribun
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 29. listopadu 2015 v 16:25 | Reagovat

To je nad slunce jasné, že šlo o cílenou akci, jejíž účelem bylo především potrestat Rusy za to, že se vložili do boje na podporu Bašára Asada, kterého naopak USA, Francie, Turecko a Saudská Arábie chtějí svrhnout. Navíc to byl také trest za to, že Rusové bombardují islámské teroristy, které naopak tyto vyjmenované země podporují. A také trest za to, že zrovna Rusové vybombardovali konvoj cisteren s ropou, kterou od Islámského státu kupuje Turecko. V čemž je mimo jiné zapleten i syn tureckého prezidenta Erdogana.
Už samotný průběh té operace to naznačuje, protože Turci porušili veškerá mezinárodní pravidla, která jsou používána při porušení vzdušného prostoru. Zbloudilé letadlo třeba může mít poruchu navigačních či komunikačních přístrojů, takže nemusí žádné varování protivzdušné obrany zaregistrovat. Potom je zvykem nalétnout na vizuální kontakt a pokusit se o domluvu s posádkou letadla s pomocí gestikulace, či máváním křídel.
Jenže ti dobytkové Turci prostě to súčko sundali jako asfaltového holuba, aniž by dali posádce nějakou šanci.
P.S. Jo, a jinak je tohle docela dobrý blog. Fakt zajímavá témata.;-)

2 Dušan Dušan | E-mail | 30. listopadu 2015 v 22:42 | Reagovat

Až poletí k zemi prvá US-IZR-NATO stíhačka nad Sýriou, potom som schopný pripustiť, že Rusi mali vôbec právo a schopnosť zastať sa Asada vojensky - inak škaredo nafasujú...

3 Hectorkip Hectorkip | E-mail | 15. dubna 2018 v 0:55 | Reagovat

*
*
Pictures, images and Video  3 -5  -7 -9 -12 _15 years P0rno
*
Download here: Link1: http://minurl.ru/64o7N
Download here: Link2: https://go2cut.ru/ae5
*
*
*
*-

4 FrankJeatt FrankJeatt | E-mail | 4. května 2018 v 10:57 | Reagovat

*
*
Pictures, images and Video  3 -5  -7 -9 -12 _15 years P0rno
*
Download here: Link1: http://minurl.ru/64o7N
Download here: Link2: https://rocld.com/n8g76
*
*
*
*--

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.