Zisti kto si a rob to úmyselne.

Tiskové prohlášení redakce AE News

8. května 2018 v 15:34 | afinabul |  Ponerológia
Redakce zpravodajského serveru AE News se cítí poškozena lživými informacemi odvysílanými v pořadu Reportéři ČT dne 7. května 2018 ve 21:35 na ČT 1 a jako šéfredaktor serveru musím zaujmout kategorické stanovisko proti uveřejněným dezinformacím a pomluvám. Za naprosto nehoráznou lež považuji zejména uveřejněnou informaci o tom, že prý náš server "vydělává" 2 miliony korun za rok. Tato informace navíc zazněla v pořadu několikrát, asi s cílem, aby si to divák zapamatoval, že? Přestože bychom byli moc rádi, kdybychom měli tak štědré donátory, není to pravda a jedná se o lživou informaci, jejímž účelem je vykreslit server AE News jako nějaký ziskový projekt někoho, kdo má dluhy.

Kromě toho, že to je lež a dezinformace, tak se musím zastavit i nad tím, proč celý pořad Reportéři ČT nebyl o tom, jaké důležité kauzy přinášíme a děláme práci de facto za veřejnoprávní média, ale místo toho se pořad točil okolo toho, kolik AE News prý vydělává. Naše články neschováváme za placený paywall, který nutí čtenáře zaplatit za přečtení článku. Bude se jednat pokaždé jen o dobrovolné příspěvky v podobě darů. Na rozdíl od 135,- Kč výpalného každý měsíc, které musí platit občané ČR nedobrovolně České televizi. Náš server přežívá z měsíce na měsíc a lži o 2 milionech za rok představují informaci, která může poškodit náš server v očích našich drobných přispěvatelů. Naše redakce dostává vybrané peníze od čtenářů pouze v podobě Bitcoinů a Bitcoin Cash, a to z bezpečnostních důvodů. O konverzi z EUR do Bitcoinů (a bez poplatků) se nám stará náš kolega na Slovensku, který jako IT expert už několik let provozuje v Asii vlastní mining pool.

Ohrazujeme se proti další zjevné lži, že prý kauza lithium byla dezinformací s cílem ovlivnit volby. Nepochybujeme o tom, že kauza volby jistě ovlivnila, ale to je problém ČSSD a jejího vedení, které nepochopilo, že s národním nerostným bohatstvím se nemůže kšeftovat 17 dní před parlamentními volbami. Rovněž se ostře ohrazujeme proti označením a nálepkám o bílých koních. To je nehorázná drzost a všichni naši spolupracovníci s námi spolupracují jako vlastenci, svéprávné osoby, dobrovolně a nikoho nezneužíváme, proboha. Co je tohle za žvásty? Jejich soukromé životy neznáme. Spolupráce s našimi kolegy je naprosto bezproblémová a pomluvy v reportáži (údajné psychické problémy, nálepka manipulátora atd.) jsou naprosto neuvěřitelným odpadem. Oba dva naši spolupracovníci jsou lidé, kterým plně důvěřujeme a odmítáme tyto dehonestace na jejich adresy.

Před nějakým časem si na pořad Reportéři ČT stěžoval nejen Andrej Babiš, který reportéry označil za "zkorumpovanou pakáž", ale na práci Reportérů si vloni stěžovalo dokonce i Ministerstvo vnitra, odkaz je zde. Jak je vidět, práce České televize se nijak nezměnila. Tato reportáž ovšem vznikla ve spolupráci s Respektem a s Ondřejem Kundrou z vydavatelství Economia Zdeňka Bakaly. A je nám jasné, že tyto pomluvy a dezinformace o AE News jsou odvetou a odplatou ze strany Zdeňka Bakaly za to, že Aeronet odkryl skandální kauzu cenzury a zahazování emailů občanů ČR na Bakalových freemailech Centrum.cz, Atlas.cz a Volny.cz. Kauzu jsme publikovali v únoru tohoto roku [1] a na základě našeho podnětu se koncem dubna začala kauzou zabývat i poslanecká sněmovna, konkrétně Podvýbor pro informace a svobodu slova, kterému šéfuje Leo Luzar (KSČM). Diskreditace a útok na náš server od Bakalova Respektu a České televize je tudíž jasnou odvetou za to, že náš server plní úlohu média, které přináší informace o kauzách a skandálech, o kterých mainstream nechce informovat.

Náš server je dobrovolnický projekt a stojí na podpoře našich čtenářů a na tom, jak dobrá je naše práce. Zodpovídáme se těm, kteří nás podporují a těm, kteří nám pomáhají. Za námi stojí kus odvedené a poctivé práce a nepotřebovali jsme k tomu ani korunu státních dotací, ani korunu z daní občanů, ani dolar z cizích fondů. Aeronet je etablovaným zpravodajským serverem s mohutnou čtenářskou základnou a našim úkolem je přinášet světlo do temnot dnešního veřejného informačního prostoru. A je otřesné, když veřejnoprávní média šíří lži a pomluvy o lidech a obsahu nezávislého zpravodajského média. VK je možná značka, ale lidé na Aeronetu neposuzují články podle značek a podpisů, ale podle obsahu, co jim články přinesou. Čtenář si musí sám udělat názor, my ho nikomu na Aeronetu diktovat nebudeme!
https://aeronet.cz/news/tiskove-prohlaseni-redakce-ae-news-ke-lzivym-informacim-v-poradu-reporteri-ct/
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.